SDK
Med Crediflows lösning för SDK får du en enkel och pålitlig lösning för att skicka sekretessbelagd information digitalt, där allt sker säkert, smidigt och utan onödig administration.
SDK: Komplett lösning för Säker digital kommunikation
Crediflow är en godkänd accesspunktsoperatör inom SDK (Säker digital kommunikation), som är en infrastruktur framtagen av DIGG för att möjliggöra säker digital kommunikation mellan företag, myndigheter och offentlig sektor. På Crediflow har vi lång erfarenhet av SDK och med vår lösning får ni en enkel och tillförlitlig anslutning.
Kom igång med SDK – steg för steg
Det är enkelt att börja använda SDK via Crediflow! Så här går det till första kontakt med oss till att vara igång med er anslutning.
1. Vi bokar ett första möte
2. Analys av era behov & förutsättningar
3. Vi registrerar er som deltagare i SDK
4. Sätta upp teknisk konfiguration & test
5. Redo för drift!
Vad är SDK (Säker digital kommunikation)?
Varje dag skickas mängder av information mellan aktörer i offentlig sektor, i handläggningen av ärenden och beslut. Ofta handlar det om sekretessklassad information som vårdplaner, behandlingsplaner, bedömningar av arbetsförmåga och utdrag ur belastningsregistret. I brist på säkrare alternativ används ofta fax eller vanliga brev, särskilt inom hälso- och sjukvården, skolan och socialtjänsten.
Säker digital kommunikation är en digital infrastruktur som gör det möjligt för kommuner, regioner, statliga myndigheter och andra offentligt finansierade aktörer att utbyta känslig och sekretessklassad information digitalt på ett tryggt, enkelt och säkert sätt.
Meddelanden som skickas via Säker digital kommunikation kan innehålla fritext och bilagor i PDF-format. Meddelandena adresseras till funktionsadresser, exempelvis till en viss enhet på ett äldreboende eller en avdelning på ett sjukhus. Det går inte att skicka meddelanden till enskilda personer.
Varför välja Crediflow som din accesspunkt-leverantör?
Accesspunktsoperatör:
Crediflow AB
Datum för godkännande:
2022-06-29
Transportmodeller:
Bas och Utökad bas
Som en plattformsgodkänd accesspunktsoperatör inom SDK erbjuder Crediflow en beprövad och stabil lösning för anslutning till nätverket. Vår accesspunkt är en molnbaserad tjänst där vi ansvarar för drift, underhåll, uppdateringar samt uppdaterar vår tjänst enligt DIGGs krav och riktlinjer.
Fördelar med Crediflow:
- Auktoriserad av DIGG som accesspunktsoperatör
- Integration mot era befintliga affärssystem
- Tillgång till vår support och tekniska experter
Så fungerar vår SDK-lösning
Vår SDK-tjänst består av tre huvuddelar:
Anslutning och registrering
Vi registrerar er som deltagare i SDK och konfigurerar all nödvändig information.
Integration med era system
Vi kopplar upp med ert affärssystem eller fakturaplattform, så att ni kan skicka och ta emot meddelanden direkt från ert vanliga arbetsflöde.
Drift, övervakning och support
Vi övervakar trafiken, hanterar felmeddelanden och erbjuder löpande support för en trygg och effektiv kommunikation.
Fördelar med Crediflows SDK-tjänst
Genom att välja Crediflow för er SDK-lösning får ni en partner med hög kompetens och lång erfarenhet av att hjälpa olika typer av verksamheter med olika typer av kopplingar. Vi hjälper er genom hela processen oavsett om ni har tidigare erfarenhet av SDK eller är helt nya inom området.
Enkel anslutning
Vi sköter hela etableringen.
Ökad säkerhet
All kommunikation sker krypterat.
Minimal administration
Ni kommunicerar som vanligt.
Skalbarhet
Anpassad lösning för både små och stora verksamheter.
Kontakta oss för att komma igång med SDK
Vill ni komma igång med SDK i er verksamhet eller få hjälp med er nuvarande lösning? Kontakta oss så hjälper vi er med allt från en tydlig behovsanalys hela vägen till att ni är igång med SDK.