Om oss
Crediflow är det primära valet för mer än 60 olika ekonomi- & affärsystem i Norden, men hur började allt?
Vår historia
Crediflow har våra rötter i OptoSweden, som grundades i 1994 med fokus på försäljning av stora skannrar och senare även OCR-mjukvara. Försäljningen tog fart hos servicebyråer och utökades så småningom till att omfatta större myndigheter och banker. Under årens lopp växte bolaget och fortsatte utveckla lösningar inom dokumenthantering. År 2015 inleddes en ny fas då Crediflow förvärvades av OptoSweden, vilket även innebar ett införande av e-faktura i tjänsteutbudet.
Satsningarna på teknisk utveckling fortsatte och i 2016 blev vår tjänst CrossState eVoyce den mest flexibla och skalbara OCR-plattformen i molnet. Vi fortsatte stärka vår position på marknaden och 2019 erkändes vi av Fujitsu som en av de stora aktörerna inom tjänsterna ”Invoice as SaaS”. I takt med att verksamheten växte ytterligare togs 2022 beslutet att dela upp OptoSweden och Crediflow. Crediflow blev därmed ett eget bolag med tydligt fokus på att digitalisera och automatisera affärsprocesser. Idag använder över 300 000 kunder våra tjänster varje månad via mer än 60 integrerade systempartners!
Kom i kontakt med oss
Healthy Place to Work
Vi är stolta över att vara certifierade som ett “Healthy Place to Work” – en utmärkelse som tilldelas av OneLab till företag som medvetet och systematiskt skapar en hälsosam och hållbar arbetsmiljö.
På Crediflow är våra medarbetares välmående hjärtat i allt vi gör. Genom ett kontinuerligt långsiktigt och strategiskt fokus på hälsa och trivsel för våra medarbetare främjar vi välmåendet, stärker vår hållbarhetsprofil och bidrar till en attraktiv arbetsplats där alla kan utvecklas och må bra! Detta underlättar vårt systematiska arbetsmiljöarbete (SAM) enligt Arbetsmiljöverket och hjälper oss att uppfylla CSRD-krav (Corporate Sustainability Reporting Directive) genom att integrera hälsa och arbetsmiljö i vår hållbarhetsrapportering.